Tedarik zinciri ve iç lojistik sektörü İstanbul’da buluşuyor

Türkiye’de iç lojistik ve depo sistemleri alanında düzenlenen ilk kapsamlı organizasyon olan HOW – Hub of Warehouse, 18-20 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) kapılarını açacak. Deutsche Messe AG’nin Türkiye ofisi Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. organizasyonunda, İSDER iş birliğiyle ve AKDER, CILT Türkiye, DEPODER, ENOSAD, LODER, TEDAR, UTİKAD, WiLAT destekleri ve Stokport çözüm ortaklığıyla düzenlenen fuar; sektöre yön veren teknolojileri tek çatı altında buluşturacak. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) üyesi lojistik firmalarının da yoğun ilgi gösterdiği fuar, kara, hava, deniz, demiryolu ve kombine taşımacılıktan antrepo ve depo çözümlerine kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan sektörün ihtiyaçlarını karşılamaya hazırlanıyor. Akıllı depo sistemlerinden robotik çözümlere kadar uzanan teknoloji odaklı yaklaşımıyla fuar, lojistik sektörüne uçtan uca çözüm sunan bir buluşma noktası olacak.
UTİKAD öncülüğünde fuarda yerini alacak sektör firmaları hem yeni teknolojileri yakından inceleme hem de potansiyel müşteriler ve uluslararası iş ortaklarıyla bağlantı kurma fırsatı yakalayacak. Sektör ayrıca fuarda gelecek gündeminde olan; tedarik zinciri görünürlüğü ve dayanıklılığı, dijital dönüşüm, siber güvenlik, çevresel sürdürülebilirlik ve e-ticaret lojistiği gibi başlıklara odaklanacak.
DİJİTALLEŞMEYLE VERİMLİLİK ARTIŞI HEDEFLENİYOR
Lojistik sektörünün hizmet ihracatı yapan bir sektör olduğunu belirten UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, “Eylül ayında Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan güncel verilere göre, Türkiye’nin hizmet ihracatı 2024 yılında bir önceki yıla göre yüzde 11 artarak 117,2 milyar dolara yükseldi. Hizmet ithalatı ise yüzde 12 artışla 55,8 milyar dolar olarak kaydedildi. Küresel lojistik ihracatından yüzde 2,5 oranında pay alan ve dünya genelinde 11. sırada konumlanan lojistik sektörü hem hizmet ihracatımızın lokomotifi hem de dış ticaretimizin en kritik unsurlarından biri konumundadır. Hizmet ihracatımızın yaklaşık yüzde 40’ını oluşturan sektörün bu payını her yıl artırması hedeflenmektedir.
Taşımacılık hizmetleri ihracatı 2024 yılında 40 milyar 990 milyon dolar olurken, 2023’te 38 milyar 314 milyon dolar olan ihracat, yüzde 7 artış göstermiştir. Ticaret Bakanlığı’nın, 2024 yılında 38,9 milyar dolar seviyesinde gerçekleşen hizmet ihracatımızı 2025’te 48 milyar dolara, 2028’de ise 78 milyar dolara çıkarılması hedefi bulunmaktadır. İhracatımızın hedef pazarları doğal olarak sektörümüzün de hedef pazarları olarak konumlanmakta olup oluşturulan teşvik ve destek mekanizmalarıyla sektörümüzün pazar çeşitliliğine sahip olması hedeflenmektedir. Bu nedenle de gelecek gündemlerimiz arasında; tedarik zinciri görünürlüğü ve dayanıklılık, dijital dönüşüm & otomasyon, siber güvenlik & veri yönetimi, e-ticaret lojistiği, çevresel sürdürülebilirlik, jeopolitik risklerin etkileri gibi başlıklar bulunmaktadır” dedi. HOW – Hub of Warehouse Fuarı’nın sektör adına önemli bir gelişme olduğunu belirten Engin, “Malzeme taşıma teknolojilerinden depolama ve raf sistemlerine, paketleme çözümlerinden yazılım ve otomasyona kadar geniş bir ürün ve hizmet grubunu kapsayan fuar, lojistik sektörümüzdeki dijital dönüşüm ve verimlilik artışı hedeflerine büyük katkı sağlamaktadır. Ayrıca, ulusal ve uluslararası katılımcı çeşitliliği ile sektör profesyonellerine yeni iş bağlantıları kurma, küresel trendleri yerinde inceleme ve geleceğe yönelik stratejik planlamalar yapma fırsatı sunmaktadır. UTİKAD olarak, tüm paydaşlarımızın sektörümüze değer katan bu önemli organizasyonda yer almaları için teşvik ediyoruz” dedi.
LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNE ODAKLANIYOR
Lojistik sektörünün tüm bileşenleri ile fuara katılmasının yanı sıra sunacağı katkının da oldukça önemli olduğunu belirten HOW-Hub of Warehouse Fuarı Proje Yöneticisi Sena Mengül, “HOW-Hub of Warehouse, sadece teknolojik çözümlerin sergilendiği bir fuar değil; aynı zamanda lojistik ve depo yönetimi gibi kritik sektörlerin dönüşümüne alan açan stratejik bir buluşma noktası. Sektörün dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odağında dönüşümüne rehberlik edecek bir buluşma noktası olan fuarımıza UTİKAD üyesi firmalarımızın ziyareti sektörün geleceği açısından önem arz ediyor. Özellikle sektör temsilcileri gelecek gündemleri arasında yer alan; tedarik zinciri görünürlüğü ve dayanıklılık, dijital dönüşüm & otomasyon, siber güvenlik & veri yönetimi, e-ticaret lojistiği, çevresel sürdürülebilirlik gibi konulara fuarımızda yanıt bulabilecek” dedi.