Türkiye, Hyundai’nin IONIQ 3 araçlarını üretecek

Murat Berkel, otomobil üreticileri, teknoloji şirketleri, startuplar ve sürdürülebilir ulaşım alanındaki öncüleri bir araya getiren IAA Mobility 2025’te sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulunurken, markanın çalışmalarına ilişkin bilgi verdi. Küresel otomotiv pazarında elektrikli araç satışlarının ilk 8 ayda 10,5 milyonu aştığını ve toplam pazar payının yüzde 18’e ulaştığını dile getiren Berkel, “Bugün dünyada 500’den fazla elektrikli model var. 2030’a kadar bu sayının 1000’i geçmesi öngörülüyor. Elektrikli araçlarda global ölçekte yükseliş trendi çok net” dedi.

Berkel, Avrupa’da elektrikli araç satışlarının 1,2 milyon adedi geride bıraktığını, Türkiye’de de rekor büyümenin devam ettiğini vurguladı.

thumbs b c 11ef743953f60a819ad0f524e1fd487e

 “AVRUPA’NIN 4. BÜYÜK PAZARI OLDUK”

Türkiye’de elektrikli araç satışlarının 5 yıl önce yüzde 1 seviyesinde olduğunu, bugün ise yüzde 15’e ulaştığını belirten Berkel, bu oranın 2030’a kadar yüzde 30’un üzerine çıkmasının beklendiğini söyledi. Berkel, Türkiye pazarında çok hızlı, eksponansiyel bir artış olduğunu dile getirerek, ülkenin Avrupa’daki elektrikli araç satış sıralamasında dördüncü olarak konumlandığını ifade etti.

Yabancı markalar arasında Türkiye’de henüz başka bir markanın elektrikli araç üretimi olmadığını ancak Hyundai’nin 2026 itibarıyla önemli bir adım atacağını vurgulayan Berkel, şunları kaydetti:

“Biz önümüzdeki yıldan itibaren IONIQ 3 modelimizin üretimine başlayacağız. Hyundai’nin Avrupa’da ilk kez Türkiye’de üreteceği elektrikli araç olacak. Bu aynı zamanda Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilecek TOGG’dan sonra ilk elektrikli araç olacak. Böylece Hyundai, Türkiye’de elektrikli araç üreten ikinci marka, yabancı otomotiv üreticileri arasında ise birinci olacak. İzmit fabrikasında üretilecek modelin öncelikli pazarları İngiltere, Almanya ve Fransa olacak.”

68c17c82c2aaf 1757510786

PLATFORMUN TÜRK SANAYİSİ İÇİN ÖNEMİ

Berkel, Hyundai fabrikasında yıllık 245 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olduklarını belirterek, halihazırda i10, i20 ve Bayon modellerinin üretimlerinin sürdüğünü, 2027’de de i20 ve Bayon modellerinin tamamen yenilenmiş tasarımlarıyla beraber hibrit versiyonlarının da devreye alınacağını kaydetti. Türkiye’de 2026’da üretilmeye başlanacak IONIQ 3 modelinin Electric Global Modular Platform (E-GMP) üzerinde geliştirileceğini dile getiren Berkel, bu platformun Türkiye’ye gelmesinin ülke otomotiv sanayisi açısından bir dönüm noktası olduğuna işaret etti.

Berkel, E-GMP sayesinde A segmentinden E segmentine kadar birçok elektrikli modelin aynı altyapı üzerinde üretilebileceği bilgisini paylaşarak, “Türkiye’ye bu teknolojiyi getiren ilk yabancı üretici Hyundai olacak” dedi.

“TÜRKİYE’NİN ŞARJ ALTYAPISI HIZLA GELİŞTİ”

Türkiye’de elektrikli araçlara yönelik en büyük tereddütlerden birinin şarj altyapısı olduğunu dile getiren Berkel, bu algının hızla değiştiğini söyledi. Berkel, Türkiye’de şu an 30 binden fazla şarj noktası olduğunu vurgulayarak, “Geçen yıla göre yüzde 50 artış oldu. Avrupa ile kıyasladığımızda araç başına düşen şarj noktası açısından oldukça iyi durumdayız. Hem şehir içi kullanımda hem de uzun yolculuklarda şarj istasyonları erişilebilir hale geldi” diye konuştu.

Başa dön tuşu